Professor Lene Tanggard modtager pris for enestående forskningsartikel

Lene Tanggard har sammen med tre kolleger vundet prisen ‘Outstanding Paper’ ved Emerald Literati Awards 2017 for artikel om, hvordan vi på universiteterne kan udvikle mere engagerende undervisning og bringe de studerendes viden i spil. Artiklen kan hentes frit det næste år.

Lagt online: 23.05.2017

Prisen gives til det mest imponerende arbejde i det forløbende år og er således udtryk for stor anerkendelse. Artiklen er bedømt ud fra kriterier som internationalt snit, mangfoldighed, impact og læseroplevelse af et dommerhold bestående af akademiker og ledende personer.

Om anerkendelsen siger Lene Tanggaard: - Det er altid rart, når forskningsartikler har genklang og vinder, her, redaktørernes opmærksomhed. Artiklen handler om, hvordan vi på universitetsniveau kan undervise I iværksætteri, og den kombinerer viden om entreprenurskabsundervisning med indsigter fra den psykologiske læringsforskning. Den italesætter, hvordan vi på universiteterne kan udvikle mere engagerende undervisning og ikke mindst, hvordan vi kan give de studerende en oplevelse af at kunne bidrage med det, de ved.

Fakta

Lene Tanggaard er professor i psykologi og viceinstitutleder ved Institut for Kommunikation med særligt ansvar for forskning.

Emerald Literati Awards uddeles i år for 24. gang. Priserne gives til forfattere og reviewere af videnskabelig forskning.

Artiklen ”New horizons in entrepreneurship education: from teacher-led to student-centered learning” af Sarah Robinson, Helle Neergaard, Lene Tanggaard og Norris F. Krueger kan hentes frit frem til næste prisuddeling i 2018 ved at følge linket.

For yderligere information kontakt:

Lene Tanggaard, Mobil: 4078 1200, lenet@hum.aau.dk