Svend Brinkmann topper liste over mest indflydelsesrige forskere på Twitter og LinkedIn

TwiLi-indekset rangerer forskere i Danmark efter, hvor stor impact de har på de to sociale medier Twitter og LinkedIn. På førstepladsen er Svend Brinkman fra Institut for Kommunikation og Psykologi på Aalborg Universitet. Lene Tanggard og David Budtz fra samme institut er også blandt de 100 forskere på listen, der har mest gennemslagskraft via Twitter og LinkedIn.

Lagt online: 13.09.2021

Det er ikke for ingenting, at Aalborg Universitet har strategien ”Viden for verden”. Det er nemlig meningen med den viden, der bliver frembragt på universitetet, at den skal ud og gøre nytte i verden. Og her kommer de sociale medier til hjælp, da de kan være et redskab til at sprede viden både til andre forskere og mere bredt i samfundet.

Svend Brinkmann, som er professor i psykologi på Institut for Kommunikation og Psykologi på AAU, gør det så godt, at han er placeret som den forsker, der klarer sig bedst på de sociale medier Twitter og LinkedIn, opgjort på det såkaldte TwiLi-index. TwiLi-index står for Twitter-LinkedIn indeks og udtales som 'twilight’ (uden t til sidst).

Foruden Svend Brinkmann kan Institut for Kommunikation og Psykologi også bryste sig af at have Lene Tanggard og David Budtz Pedersen på denne top 100 ud af mere end 3000 forskere i Danmark med mest impact på Twitter og LinkedIn.

Se mere her: Svend Brinkmann er på listen – er du?

Eller hvis du vil læse mere om metoden bag opgørelsen:

Scientists in Denmark — the top 100 on social media in 2021

Besøg forskerne på deres profiler:

Svend Brinkmann

Lene Tanggard