Indhold:
Introduktion
NYERE OPDAGELSER OM VORES FORHOLD TIL NATUREN
Leo K. Bustad
Artikler
AKTUELLE PERSPEKTIVER PÅ MENNESKERS FORHOLD TIL DYR – EN DANSK INTRODUKTION
Tia G. B. Hansen, Karen Thodberg
PDF [Begrænset adgang]
18 sider
ANVENDELSE AF DYR SOM TERAPEUTISK REDSKAB – TEORIER, EKSISTERENDE UNDERSØGELSER, OG HVORDAN FORSKNINGSFELTET KOMMER VIDERE
Karen Thodberg, Janne Winther Christensen
STUDIER AF HESTEASSISTERET PSYKOTERAPI TIL VOKSNE: ET SYSTEMATISK REVIEW
Sara Gilling, Andrew Moskowitz, Helle Spindler
TENK AT JEG KAN FÅ RI! HESTEASSISTERTE AKTIVITETER FOR UNGDOM OG VOKSNE MED RUSRELATERTE PROBLEMER
Tobba Therkildsen Sudmann, Rita Agdal
RIDETERAPI FOR BØRN – I ET NARRATIVT PERSPEKTIV
Inge Klitgaard, Tinne Quistorff Clausen, Tine Friis Friis Magill
EN HUNDS BETYDNING FOR MENNESKER MED EN ERHVERVET HJERNESKADE. TO CASES
Charlotte Glintborg
DYREASSISTERT TERAPI FOR UNGE UNDER OPPHOLD VED INSTITUSJON FOR FYSISK REHABILITERING. ET PROSJEKT PÅ CATOSENTERET
Christine Olsen, Ida Kristin Myren
THE CO-OCCURRENCE OF HUMAN VIOLENCE AND ANIMAL ABUSE: POLICY IMPLICATIONS AND INTERVENTIONS
Lisa Lunghofer, Kenneth Shapiro
BØRN, DER MISHANDLER DYR, ADFÆRDSFORSTYRRELSER OG MULIGHEDEN FOR KOORDINERET INDSATS I FORHOLD TIL TIDLIG IDENTIFIKATION OG INTERVENTION. KOMMENTAR TIL LUNGHOFER OG SHAPIRO
Kristine Jensen de Lopez
KÆLEDYRSEJERSKAB, KÆLEDYRSTILKNYTNING OG EMPATI I VOKSENLIVET
Radka Antalíková
HAR KOMMERCIELT ANVENDTE DYR KRAV PÅ VELFÆRD? VORES SVAR HÆNGER SAMMEN MED VORES FORMODNINGER OM DYRS PSYKE
Tia Hansen
FARLIGE HUNDE? EN EVALUERING AF RACEFORBUDDET FRA 2010
Iben Meyer, Björn Forkman
SAMARBEJDETS NATUR HOS MENNESKET OG ANDRE ABER
Jill T. Byrnit
KATTEN EFTER MUSEN – DESIGN AF DIGITALE SPIL TIL KATTE
Betty Li Malvang Meldgaard
NÅR ULYKKEN RAMMER ET BARN – FORELDREPERSPEKTIVER ETTER EN TRAUMATISK HJERNESKADE
Eli Marie Killi
KOORDINATION I ET NYT LYS – SIKRING AF DE PSYKOLOGISKE INDSATSER I HJERNESKADEREHABILITERINGEN
Chalotte Glintborg, Kristine Kristine Jensen de López
Om redaktørerne:
Tia Hansen (red.) er tilknyttet Center for Developmental & Applied Psychological Science på Aalborg Universitet
Karen Thodberg (gæsteredaktør).